Handelsbetingelser

Kunder i Sverige, Norge og Finland kan kun gøre sine indkøb via respektive lands salgskanal. Kunder fra Grønland, Færøerne og øvrige lande skal gøre sine indkøb via vores Euro kanal.


Priser
Priserne er i respektive lands valuta, du kan selv vælge om du vil vise priserne inkl. eller ekskl. moms.
Produkter som sælges ud, gælder så længe lager haves. Mængdepriser gælder ved køb af angivet antal af samme artikelnummer, hvis der ikke står andet. Visse kampagner gælder kun i webbutikken.


Nettopris
En del varer i kataloget er mærket med dette symbol. På disse varer har vi og leverandøren gjort os umage for at du som kunde skal få bedste mulige kvalitet til laveste mulige pris.
Vægt og overflademål artikler
Ved salg af artikler i vægt og overflademål kan disse ikke leveres eksakt i den bestilte kvantitet. Vi vælger altid så tæt på bestilt kvantitet som muligt. Evt. afvigelse specificeres på fakturaen. Når du betaler med kort trækkes pris for vægt og overflademål separat fra øvrige varer


Minimumordre
Vi ekspederer ikke ordre under 200 kr. Inkl. moms.


Betalingsvilkår
Til forvaltninger indenfor stat, amt og kommune samt landsdækkende organisationer sker salget mod 30 dage netto og elektronisk faktura. Øvrigt salg sker mod kortbetalning (kun på hjemmesiden).


Kortbetaling
Vi tager imod kort Visa, Visa/dankort, MasterCard, Electron og Maestro. Når du bekræfter din ordre sendes dine oplysninger til vores samarbejdspartner, DIBS, som kontrollerer kortets gyldighed. DIBS er PCI-certifieret. Beløbet hæves først på dit kort, når varerne sendes fra www.slojd-detaljer.dk. Derimod reserveres beløbet og kan ikke bruges til andre indkøb. Hvis vi ikke kan ekspedere din ordre indenfor de tidsrammer som din kortudgiver har, frigives det reserverede beløb. Overføringen sker med SSL-krybtering. Vi gemmer/håndterer ikke nogle kortnummer eller CVC-nummer i vores kunderegister. Din betaling er sikret gennem Dibs. Dit kortnummer sendes krybteret direkte til banken. Dibs anvender sig af SSL krybtering hvilket er industristandarden for sikre kortbetalinger. Vi sparer/håndterer ikke nogle kortnummer eller CVC-nummer i vores kunderegister. Der tages ikke gebyr ved betaling på www.slojd-detaljer.dk.
Hvis du bestiller læder i kvft og kilovarer, trækkes beløbet ved to tidspunkter, da det ikke er muligt at forudbestemme skindets størrelse eller hvor meget kilovaren vejer.


Gavekort
Vores gavekort er gyldige i to år. Du kan betale med det på webben, det er også muligt at delbetale med gavekortet, hvis beløbet ikke dækker hele dit køb. Skulle saldoen på dit gavekort overstige beløbet du handler for, findes den resterende saldo lagret på dit gavekort og kan bruges ved et senere tidspunkt.


Porto
På ordre som betales mod faktura eller kortbetalning tilkommer en fragtafgift på 60,00 kr. Alle ordre over 2000 kr inkl. moms sender vi fragtfrit. Ingen andre omkostninger.
Mindreårige Hvis du er under 18 år skal du have forældre eller værges tilladelse for at bestille fra os. En aftale kan let annulleres af en forældre, hvis du er under 18 år.


Restordre
Vi gør alt for at have alle varer på lager, men desværre kan der sommetider være nogle varer som er udsolgte. Vi restnoterer hvis den samlede værdi af disse varer er over 150 kr, og hvis varen beregnes at komme indenfor en rimelig tid. Varerne sendes til dig uden fragtafgift. Du kan afbestille og supplere din restordre. Hvis varens restordreværdi understiger 150,00 kr beder vi dig bestille igen. Hvis nogle af de bestilte varer ikke er på lager og beregnes komme indenfor 5 dage venter ordren inden levering sker.

Erstatningsvarer
Er der nogle varer som er udsolgte, sker det at vi sender en ligeværdig erstatningsvare. Hvis du ikke er tilfreds med denne vare har du 30 dages fuld returret og får pengene for varen og returfragten tilbage.

Ordrebekræftelse
Når du handler på www.slojd-detaljer.dk får du en ordrebekræftelse ved afsluttet bestilling og en til din e-post adresse. Ved at skabe et konto på Mine sider kan du logge ind, se dine aktuelle ordre og hvilken status de har samt dine tidligere ordre. Handler du via telefon/brev får du ingen bekræftelse.

Levering
Dine varer leveres med PostNord. Alle leveringer til forvaltninger indenfor stat, amt og kommune samt firmaer leveres som erhvervspakke til adressen. Findes der ingen som kan tage imod pakken sendes der en meddelelse om hvor pakken kan hentes.
Private skal hente pakken på nærmeste pakkepostcenter. Når du modtager varerne, kontrollere at kolliantal stemmer samt at ingen skader findes på pakken. Ved evt. skader anmeldes det til transportøren omgående. Vil du, at vi hjælper dig, kontakt kundeservice 33161490.
Som privatperson får du en meddelelse om hvor du kan hente pakken. Oplys altid dit mobilnummer så får du en besked via SMS. Har vi ikke dit mobilnummer sendes en e-post meddelelse. Pakken ligger hos PostNords pakkepostcenter i 14 dage, har du ikke hentet den, sendes pakken retur til os.
Hvis varen, som du har bestilt findes på lager sender vi den normalt indenfor 2 -5 arbejdsdage. I højsæsonen kan det tage yderligere et par dage. Hvis leveringsdatoen er forsinket mere end seks dage, kontakter vi dig og informerer om årsagen til forsinkelsen og giver en ny forventet leveringsdato.
Når du har pakkens track & trace, kan du søge pakken hos www.postnord.dk og se hvor din pakke er.

Dellevering
Hvis en vare ikke findes på lager og dette resulterer i at din ordre bliver delt i flere leveringer, hvis varernes værdi er over 150 kr. Du betaler kun fragt en gang. Vil du ikke vente på varerne kan du afbestille ved at kontakte kundeservice. Restordre under 150 kr ekspederes ikke, de bliver slettet fra din ordre. Hvis du vil vente på varerne som ikke er på lager kan du markere komplet ordre på kassesiden. Alle varerne bliver da leveret samtidigt.

Transportskade/Forsikring
Vi står for evt. skader som kan opstå ved transporten til dig. Anmeldelse om skadet/savnet pakke skal gøres direkte til transportøren, når du får din pakke, hvis det allerede er tydeligt ved levering. Behøver du hjælp eller opdager transportskader når du har åbnet pakken, kontakt kundeservice. Anmeld transportskaden med det samme


Reklamation
Vil du reklamere en vare, kontakt kundeservice på tlf 33161490 eller mail. Tænk på at du skal have en kvittering for at reklamere. Kontakt os inden du returnerer en vare, det kan række med at vi sender en reservedel til dig. Gem kvitteringen på returpakken da det er dig som kunde der skal bevise at returen er sendt, i de tilfælde hvor returen ikke er kommet frem til os.
Du har ret at reklamere en skadet eller fejlagtig vare indenfor 3 år under forudsætning at varen var fejlagtig ved leveringstilfældet. Vi opfordrer dig at reklamere omgående efter at fejlen opdagedes, 2 måneder anses altid som en rimelig tid til anmeldelsen. Hvis vi godkender reklamationen forbeholder vi os retten til at reparere varen, hvis det ikke er muligt sender vi ny vare. Er varen udgået fra vores sortiment udbetaler vi købesummen og de evt. udlæg du har haft med reklamationen. Udbetalingen sker indenfor 14 dage med samma betalingsmåde som ved købet.

Legitimation
Når du henter din pakke på et udleveringssted skal du kunne legitimere dig. Navnet på legitimationen skal altid stemme overens med navnet på modtageren af forsendelsen. Henter du for nogen anden skal du vise både din og modtagerens legitimation.

Garanti
Nogle af vores produkter har garanti som indebærer at vi garanterer varens funktion og kvalitet i et antal år. Information om hvilke varer det gælder og hvor længe garantien er findes på produktbeskrivelsen. Garanti og reklamationsret er to forskellige ting, garanti er et frivilligt engagement og er et supplement til forbrugerlovgivningen.
Hvis en sag sendes til forbrugerombudsmanden følger vi altid nævnets beslutning.
Du er altid velkommen til at kontakte os på Sløjd-Detaljer for at få hjælp. Mere information om din ret som forbruger finder du på www.forbrug.dk


Fortrydelsesret
Du kan fortryde dit køb indenfor 14 dage iflg. loven, fra det at du har modtaget varerne. Hos os har du har fuld retur- og bytteret indenfor 30 dage efter modtagelsen af varen. Vil du bruge din fortrydelsesret skal du inden 30 dage, meddele os klart og tydeligt via brev, fax eller e-mail at du fortryder aftalen og sender varerne retur til os. Retursedlen udfyldes og tilbagesendes med varerne. Varer som returneres uskadt og ikke har håndteres mere end nødvendigt udbetaler vi varens fulde pris. Er varen håndteret i så stor udstrækning at den har mindsket i værdi, gøres et afdrag på tilbagebetalingen i den omfatning varen anses at have mindsket i værdi. Når du udnytter fortrydelsesretten for en vare betaler vi varens værdi tilbage og du betaler fragten. Hvis hele forsendelsen returneres tilbagebetales også fragten, du betaler returfragten. Ved betaling af varer og fragtafgifter i forbindelse med fortrydelsesretten udbetaler vi pengene senest 14 dage efter at vi har modtaget returen eller kvittering på returnerede varer. Du skal oplyse bankens navn, clearingsnummer og kontonr. Har du betalt med bankkort sættes pengene direkte ind på din konto
Retur og fortrydelsesretten gælder ikke for varer som er specialbestilt eller som der er sat et personligt præg på, returretten gælder heller ikke for tidsskrifter eller cd-skiver hvis plomberingen er brudt. På fødevareprodukter må pakningen ikke åbnes. Ønskes en ny vare tager vi en ny fragtafgift.


Returadresse
Slöjd-Detaljer, Box 373, Axvallagatan 10, 532 24 Skara, Sverige
Kontakt os inden du sender retur på tlf 33161490

Tilbagebetaling
Ved udnyttese af fortrydelsesretten tilbagebetaler vi pengene senest 14 dage efter at vi har modtaget returen eller kvittering på de returnerede varer. Vi bruger samme betalingsmiddel til udbetaling som du selv har brugt.

Personoplysninger
Når du bestiller varer hos os godkender du at vi gemmer og bruger dine oplysninger for at fuldføre bestillinger og give dig service. Iflg. GDPR har du ret til at få den information som vi har registreret om dig. Hvis du anser at den er forkert eller ikke længere vil være i vores kunderegister, kan du bede om at blive slettet. Mere information finder du under Integritetspolicy. Vi forbeholder os retten til at annullere ordre som indeholder forkerte personoplysninger.

CE-mærkning
Produkter som kan være farlige at bruge – f.eks. el-produkter, maskiner, personligt beskyttelsesudrustning m.m. - skal være CE-mærket for at må sælges på EU:s indre marked. CE-mærkningen indebærer at fremstilleren eller importøren garanterer at produktet opfylder alle grundlæggende helse- og sikkerhedskrav. Hvis CE-mærket mangler kan det indebære at produktet udgør en sikkerhedsrisk og fremstilleren ikke kender til reglerne som gælder. For mere information gå till www.swedac.se og klik på CE-ikonen.

Vi reserverer os for evt. trykfejl.

Alle billeder og tekster er beskyttet af lov om ophavsret.
Sløjd-Detaljers Cvr-nr: 20093382